Nejčastější dotazy

Nejčastější otázky

Ať už máte jakýkoli dotaz nebo přání, kontaktujte nás, poradíme každému. Přesto jsou dotazy, které se často opakují, a tak alespoň na pár z nich odpovídáme. Další často kladené dotazy průběžně doplňujeme. Pokud nám chcete položit dotaz ohledně cestování do exotických zemí, napište nám.

Je dobrým nápadem pořídit si na cestu dva platné pasy?

Určitě. Do jednoho dostanete platné vízum a pokud pas ztratíte (a stává se to), do náhradního dostanete na nejbližší stanici imigrační policie nové vízum. Sice vás to bude stát pár dolarů, ale zájezd pro vás nekončí a můžete pokračovat.

Pokud máte jeden pas, ve chvíli kdy o něj přijdete, zájezd pro vás končí. Dostanete sice protokol o ztrátě, na jeho základě potom na nejbližším českém velvyslanectví náhradní pas, ale ten vás opravňuje jen k cestě domů. Nemůžete s ním dál cestovat po žádné zemi nebo dokonce z jednoho státu do druhého. Zvažte to!

Kolikačlenné jsou vaše cestovní skupiny?

Chceme být i nadále malou cestovkou s mottem „ne vše je objeveno”. Proto zařazujeme do každé sezony minimálně jeden nový zájezd. Ale některé zvyky zůstávají.

Třeba ten, že preferujeme menší skupiny klientů proto, aby se jim průvodce mohl naplno věnovat. A všem. Takže počítejte s maximálně desetičlennou skupinou. Máme vyzkoušeno, že v tomto případě opravdu platí, že „méně znamená více”.

Jaké hotely využíváte na cestách, kolik mají hvězdiček?

Čistota a bezpečnost – tím se řídíme především. V drtivé většině případů se jedná o dvou, někdy i tříhvězdičkové hotely se samostatným WC a koupelnou. Ne vždy je ale možné zajistit absolutní komfort evropského standartu. Jedná se však pokaždé o bezpečné ubytování, volíme vyzkoušené a prověřené hotely.

Poradí nám průvodce při výběru jídla a pití?

Samozřejmě. I v tak exotických zemích, jakými jsou Čína, Togo, Nikaragua nebo Indonésie vám doporučí co stojí za ochutnání a na co je lepší dát si pozor. Můžete se na ně spolehnout. A věřte, že co stát, to jiná kuchyně…

Jak je to v případě vážného úrazu a následné hospitalizace v cizí zemi. Kdo se o mě postará?

Prvotní ošetření, přivolání sanitky a transport zajistí náš průvodce. Bude vám nápomocen i v prvních hodinách po úrazu, vyřídí komunikaci s pojišťovnou v ČR, pokud si to budete přát. Od té chvíle se o vaše ošetření – jak jí to ukládají smluvní podmínky – bude starat a zajímat vaše pojišťovna. Platí to i o případném převozu do ČR.

Je možné převést už zaplacený cestovní průkaz (smlouvu) na někoho jiného?

V zásadě ano. Ale čím dříve se to udělá, tím lépe, hlavně kvůli změně jména na už objednaných letenkách. Pro podrobnosti nakoukněte do smluvních podmínek, uvedených v kapitole VŠE O CESTOVÁNÍ na těchto webových stránkách nebo v našem katalogu.